CSS ZombieHell

Discussion in 'Counter-Strike: Source' started by Neo, Mar 13, 2018.

Tags:
  1. Neo

    Friend of DG

    Joined:
    Mar 13, 2018
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Hey there, i play the zombiehell server on css alot and was wondering if you guys could up the money and exp for the rpg classes a little bit. it takes hours to level up past level 10.
     
  2. Tom Da Bomb

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Apr 29, 2014
    Messages:
    651
    Likes Received:
    68
    o gotcha we'll review it but we dont wanna make it too high otherwise players can have most of the classes level past 10 (which level 10 is enough skill level ups to make the classes main skill useful) with in a month or 2, which RPG games that you have to level are boring once your leveled up cuz the whole fun is grinding the levels so RPG games are always a love hate relationship for players lol

    but yeah we'll check it out so thanks for the heads up, and even if we dont change it then we still do an exp event where its double or triple exp for a day or weekend every once and a while
     
  3. HADES

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Mar 20, 2014
    Messages:
    884
    Likes Received:
    174
    Next weekend, April 7th, I'll try to hold an RPG event to help new players level up. The even will be 5x the experience for 2-4 hours. I'll make a formal announcement in the next couple of days.
     
  4. Tom Da Bomb

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Apr 29, 2014
    Messages:
    651
    Likes Received:
    68
    yeah sounds good, and once in a while we do a week or month long 2x event for players that cant make the specific times, so no worries if you dont make it to the shorter ones
     
  5. 1* Secret

    Friend of DG

    Joined:
    Jun 9, 2017
    Messages:
    4
    Likes Received:
    1
    Please get rid of rpg and go back to the standard server.

    Reasons:

    1. People with multiple classes at level 40 and above. Complete Bullshit. No damn way in hell that happened thru regular game play.

    2. Everytime you get on the server there's someone sitting on a box, out of reach of the zombies, shooting them in the head. No game play at all.

    3. It's become nothing but an attempt to level up without actually playing the game. Either an engineer trapping the zombies in spawn while everyone blasts away like shooting fish in a barrel, or a builder is putting up barricades and doing the same thing. Boring.
     
  6. HADES

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Mar 20, 2014
    Messages:
    884
    Likes Received:
    174
    Thanks for the feedback.

    I get where you are coming from, and I understand your frustration. The RPG server is not for everyone, and while many players find it enjoyable, some do not. The game play on the RPG server has become much more aggressive and intense since many of the original players leveled up their classes.

    I'm not going to replace the RPG server with the old classic server. That's not an option. Doing so will upset the players who like and enjoy the RPG server. It makes more sense to keep the RPG server and bring back the classic server.

    If there is enough interest, I will bring back the classic server.
     
  7. Tom Da Bomb

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Apr 29, 2014
    Messages:
    651
    Likes Received:
    68
    yeah the people that would be upset the RPG is gone would be thinking of all the time they spent playing to level and all that, where as if the classics gone then those players just say hey crap i wanna play it cuz i like it more but cant, so theres just a little extra substance to the value of an RPG system game

    i understand where your coming from tho, i like to play the RPG server but theres times i prefer the basic style where everyones at the same status and strength and you organize to survive and dont worry about if someones higher level and pwning or someones lower level and getting pwned

    so we would like to do another regular classic zombie riot server, but if were gonna do that we wanna get it on CSGO instead of reopening the same old classic on CSS but there currently arent any open sourced zriot plugins for CSGO, so we're a little stuck but we do have thoughts on another classic zriot for CSGO or maybe even after global offensive if Source 2 comes around and the sourcemod team gets on developing its modification setup

    sry to everyone that wants to play it tho cuz i know what its like when there are not a lot of good coop based zriot servers out there to play and almost none on CSGO since i last went looking through the server browser
     
  8. 1* Secret

    Friend of DG

    Joined:
    Jun 9, 2017
    Messages:
    4
    Likes Received:
    1
    I was just asked to leave the server by a bunch of guys sitting on a wall shooting zombies in the head, because I was running around the map doing what you're supposed to do and making it hard for them to "level up" by cheating.
     
    HADES likes this.
  9. HADES

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Mar 20, 2014
    Messages:
    884
    Likes Received:
    174
    Record a demo, and post it here on the forums.
     
  10. Tom Da Bomb

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Apr 29, 2014
    Messages:
    651
    Likes Received:
    68
    ah yeah thats not cool either, if you sit in spots the zombies cant get you just to level up then whats the point of even playing lol, yeah record a demo and we can get rid of them or keep them from ruining gameplay altogether

    or if you would just prefer not too thats alright, but at least add me on steam and shoot me a msg with the players name if somethings going on and ill jump in if im online at the time or ill watch for that players name to show up in the server
     
  11. 1* Secret

    Friend of DG

    Joined:
    Jun 9, 2017
    Messages:
    4
    Likes Received:
    1
    RPG needs to be reset.
     
  12. Tom Da Bomb

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Apr 29, 2014
    Messages:
    651
    Likes Received:
    68
    o right a reset so everyone has to start again and nobody has the crazy classes they can largely influence the match with

    not that i wouldnt agree with you that it would be fun but i can already see the pages of rage that would happen lol, and throughout all the time nobody has ever lost credits for the stores we used or exp / classes randomly (even tho there isnt much for stores currently we have a count of everyones credits when there is)

    we might consider a listing so players can ask to have all their classes reset so they can start again which i wouldnt mind myself, or if we could find a way to reward players for the class levels they have at the end of 6 or 12 months and reset it that would be cool too, but im not sure how that would work where it was worth it to players instead of 80% just getting pissed lol

    ya we'd really like to find a classic zombie hell plugin (or whats traditionally known as zombie riot) for CSGO cuz thats more of a standard gameplay some players like, but there doesnt seem to be one and the game isnt really stable enough to pay someone programming price to make one, especially since there might be another CS that comes when Source 2 is fully released

    and we dont really wanna set up the same classic for Source cuz we already played it, as well as we dont really have space for another CS server at the moment cuz we had to down grade for cost, but it would probably be worth it for a CSGO server since we dont have one and it has a slightly different feel even tho its the same gameplay we like (or majority of the players we find like for CS), so we're a little stuck lol i know its irritating but we will get to it if we have the chance cuz we enjoy the classic gameplay as well as the rpg, its just easier to keep the rpg on Source and easier to find a classic for Global than an rpg plugin for Global (even tho we still cant find one lol)
     
  13. HADES

    Vanguard Staff Member DG | Developer DG | Staff DG | Admin DG | Veteran DG | Member

    Joined:
    Mar 20, 2014
    Messages:
    884
    Likes Received:
    174
    Resetting the RPG is out of the question, unless there is overwhelming support (80% plus) from the players who regularly play on the server.

    If a player wants one or more of their own classes reset, I'll help them out. So far, no player has asked me or Tom to do a reset.

    Secret, you've been playing on our servers for a long time, and I remember playing with you on the classic zombie server back in the days. I want you to have a good time playing on our severs so I do want to address your concerns, but you have to be more reasonable.

    Judging by your first post, I think you're frustrated by the difficulty of leveling your classes on the RPG. Would that be a fair assessment?

    There are tricks to leveling up, but you may have to change the way you play the game. If you're interested, I'll help you out.

    Also, we've done RPG events in the past where we set the EXP to 2X, 3X, 5X and even 10X. A lot of players took advantage of those events and were able to level up quickly. Would you be interested in such an event?
     
    #13 HADES, Jul 11, 2018
    Last edited: Jul 12, 2018

Share This Page